Vanatorii de zmeie

Posted: Februarie 19, 2009 in Minunatii


Vroiam sa scriu si despre cartea asta pe care am terminat-o acum cateva zile.
Cartea incepe superb. Copilaria a doi prieteni in Afganistan. Amir, copilul stapanului casei si Hassan, copilul servitorului. Jocurile copilariei asa cum poate le-am jucat si multi dintre noi.
M-a impresionat pana la lacrimi devotamentul lui Hassan. De fapt, multe momente din carte mi-au adus lacrimi in ochi.
Nu stiu cum sa va scriu despre cartea asta fara sa dau prea multe detalii.:)
A scris de ea si Ionuca. Si-n mare sunt de acord cu ea. In partea a doua a cartii, e adevarat ca sunt multe momente in care exclami: Hai zau, chiar asa?? Si tu Brutus? Fara discutie, te duce gandul la o telenovela in care EA se indragosteste nebuneste de EL si apoi afla ca de fapt e fratele ei:) (bine, nu e faza asta in carte, dar se poate face o analogie).
Dar per ansamblu, ca o concluzie, mie cartea mi-a placut foarte mult. Cu toate stereotipiile ei. E o poveste frumoasa si trista in acelasi timp. Pe care va recomand s-o cititi.
Spre deosebire de Ionuca eu am ajuns seara acasa si am vazut repede si filmul.:) Dar recunosc ca a fost o greseala. Erau prea proaspete imaginile din carte si filmul m-a dezamagit. Ma asteptam sa se intample si aia si cealalta si NU se intampla. Si era groaznic de enervant. Daca as fi privit filmul pur si simplu fara sa fi citit cartea inainte, mi-ar fi placut foarte mult. Cred. Nu e un film rau, chiar deloc. Numai ca eu, la momentul ala, asteptam mult mai mult. Sa nu faceti ca mine:)
Imi facusem o regula legata de cartile care au fost ecranizate. Sa citesc intai cartea si apoi sa vad filmul. Dar…incep acum sa ma intreb daca e bine asa. Pe de alta parte, daca as vedea intai filmul, mi-as forma anumite imagini si asta m-ar impiedica sa „vad” cartea cu ochii mei. Mare dilema:)

UPDATE: Uitasem sa spun ca imediat ce am terminat cartea am fugit imediat in prima librarie si mi-am cumparat si cea de-a doua carte a autorului Splendida cetate a celor o mie de sori. Diseara ma apuc de ea!!! Abia astept.

Comentarii
  1. ionuca spune:

    Aha, deci am facut bine ca nu am vazut atunci filmul 😀 Poate o sa-l vad zilele astea.

    Astept sa vad ce zici de cealalta carte a lui. Inca nu stiu daca vreau sau nu sa o citesc 🙂

  2. lady2bug spune:

    OOO, da, ai facut bine. Cum am spus, filmul nu e rau, numai ca nu trebuie vazut imediat dupa ce ai citit cartea. Poate dupa o vreme cand se mai estompeaza imaginile din carte, cand mai uiti anumite amanunte…

Lasă un răspuns

