Ce vraji a mai facut CSM-ul meu?

Posted: Martie 10, 2009 in Holy shit!!!

Am citit azi o imensa tampenie. Din ciclul „Ce vraji a mai facut CSM-ul meu”. A modificat regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti. Si a zis printr-o hotarare asa: „”Cauzele trimise spre rejudecare dupa desfiintare/casare revin la completul initial investit”. Adicatalea sa explicam. O Judecatorie da o hotarare proasta. Tribunalul e mai istet si zice:Da dom’le, e proasta, s-o trimitem inapoi la Judecatorie s-o mai judece o data. Pana de curand, dosarul ajungea inapoi la Judecatorie si intra la repartizare ciclica. Acum nu. Se pare ca sunt obligati sa-l trimita fix la acelasi judecator care a pronuntat sentinta proasta. Sa se mai gandeasca o tura, poate acum o da altfel.
Ceva mai stupid de atat n-am citit de muuuulta vreme. De ce? Pai sa vedem:
1. Intai pentru ca avem inca in vigoare un anume art. 24 al. (1) din CPC „judecatorul care a pronuntat o hotarare intr-o pricina nu poate lua parte la judecata aceleiasi pricini in apel sau in recurs si nici in caz de rejudecare dupa casare”, fiind în stare de incompatibilitate. Pai cum? Pai uite asa. CSM-ul zice s-o trimitem tot la el. E tare CSM-ul daca da o hotarare cu putere juridica mai mare decat un ditamai Codul de procedura civila.
2. Presupunand ca ar fi la mijloc niste nuantari in sensul ca se va trimite la acelasi complet doar daca acesta nu s-a pronuntat pe fondul cauzei, tot e proasta hotararea. Completul ala a avut dosarul pe mana si si-a format o parere. Proasta, din moment ce hotararea pronuntata a fost casata de un Tribunal. Ce te astepti acum? Ca judecatorul ala sa zica: Aaaaa, am gresit, ma scuzati, tura asta o sa fiu mai destept si sa o sa mai invat niste carte. Recunosc ca am gresit. HA HA.
3. Tu ca si parte in dosar nemultumit de solutia respectivei instante, faci un recurs in care critici la greu. Tribunalul iti da dreptate, spune ca e proasta hotararea si ce face??? Te trimite inapoi la acelasi judecator pe care tocmai l-ai facut de cacat. Si acum ce te astepti? Ca pe fond, judele ala sa-ti dea dreptate? Haaa. Pai din start mi-ai taiat sansele chiar daca eu am dreptate pana in panzele albe.

Sunt curioasa ce se va alege de hotararea asta. Mi se pare groaznic de cretina. Am cateva spete de genul asta in care trebuie sa ma intorc la Judecatorie dupa casare. Pai daca ma trimite la aceeasi jude :)) nu e bine. Vai creierii mei ce-am scris in recursurile alea:))))) Ce dracu o fi fost in capul lor????

Comentarii
  1. Ionut spune:

    le stim le stim … romania e in weekend si e unu prelungit :))
    offtopic o chestie: unuia i s-a luat permisu .. a facut contestatie .. a durat 6 luni si i s-a zis ca nu a castigat deci i se suspenda, omu de buna credinta a zis ca sta el fara permis 3 luni si hai sa dea permisu .. nu i-l lua militia pt ca nu era redactata sentinta! s-a dus pe la tribunal si dai fa cereri pt redactarea sentintei (el vroia sa-l dea permisu mai repede pt ca facuse niste socoteli si vroia cat mai urgent sa treaca alea 3 luni ca sa plece mai repede in niste tari calde cu masina si astia ii dadeau planurile peste cap ca nu i-l luau cand trebuia) … dupa 3 sapt i s-a redactat sentinta .. degeaba .. trebuie sa stai 15 zile ca poate faci recurs, chiar de nu vrei stai 15 zile … trec astea stai ca trebuie sa-ti trimita hartie acasa ca nu te duci cu permisu la militie si-l arunci acolo trebuie hartia .. posta romana isi face datoria .. inca 10 zile … deci sa vrei sa ramai fara permis astepti 8 luni, dar daca nu vrei … cat o tine un proces?

    P.S. i l-au luat prea tarziu si cand avea el planuri tot fara permis era … mai aveam 2 sapt de stat! ce viata …

  2. lady2bug spune:

    :)))) Ar fi putut castiga 15 zile:)) Exista text in Codul de proc. civila care spune ca io parte, daca doresc, pot sa dau o declaratie (fie in fata presedintelui instantei, fie prin act autentic la notariat) in care spun: Nu vreau bai sa promovez recurs, renunt la calea de atac. Banuiesc ca n-ar fi ajutat prea mult, dar e asa de absurda situatia:)) Cica: asteptam sa vedem daca EU declar recurs.

    In principiu stii cat dureaza un proces in Romania? Fix atat cat doreste partea ce are interes sa-l lungeasca. Se dau termene absolut aiurea de multe ori…judecatorii nu citesc dosarul si apoi dau un termen degeaba ca sa nu para cretini in plina sedinta…In fine, cate as avea de povestit….

  3. cristu spune:

    inca o dovada a faptului ca statul de drept nu exista. ar trebui desfiintat & statul asta mafiot,chiar daca nu mai putem pune nimic in locul lui. cei mai loviti ar fi mafiotii,noi suntem oricum.

  4. lady2bug spune:

    Exista…ceva. Dar schioapata rau de tot.

  5. cristu spune:

    pt. mafioti nu schioapata deloc. ai vazut,ei fura cu pixu-n mana. deci,statul pune la dispozitia lor toate institutiile & structur’le sale,in timp ce pe noi mai rau ne incurca. in niciun caz nu ne-ajuta,mai ales atunci cand avem nevoie de institutiile statului de drept.

  6. lady2bug spune:

    Mai Cristu commenturile tale ma fac sa ma duc sa ma interesez cat mai e metru de sfoara si cam cat mai costa un sapun bun.

  7. cristu spune:

    da,ar fi prima varianta. a doua ar fi sa-i dam jos pe toti smecherii & profitorii din fruntea tarii. au furat & ne-au umilit destul.

  8. codeus spune:

    Gargaritzo hai ca ma tampii si eu sa o luam pe pct. da.Cod de procedura penala din cate stiu eu LEGE aprobata de Parlament.Pct. 2 hotarare CSM se supune in mod logic legii dapai daca Consiliul superior al magistraturii da cu oistea in gard atunci de ce drac ne mai miram ca greseste un amarat de judecator dintr-o ametita de judecatorie cum e si a noastra din Jibou.si fara sa fiu avocat ca tu esti da poti sa-mi confirmi sau nu,aceasta hotarare(a CSM) poate fi atacata la curtea suprema de justitie ,nu?bninenteles de niste baieti destepti care sa mai aiba ceva sange pe teava.ca dupa aia sa vezi cretinizatii aia din CSM cum le poarta sambetele la initiatori.

  9. lady2bug spune:

    Orice hotarare a unui organ/institutii centrale, locale, poate fi atacat in justitie. Dar cine????
    Eu ma asez cuminte intr-un colt si astept sa vad aplicabilitatea practica a acestei tampenii, astept sa vad miile de cereri de recuzare…eii, va fi amuzant in justitia romana:) Ca si pana acum de altfel.

  10. una spune:

    Buburuzo 🙂 sunt in urmatoarea situatie:
    la ultimul termen judecatoarea stabileste(in sedinta publica in prezenta mea-contestatoare)depunerea concluziilor de catre avocatii partilor in 5 zile urmand ca ea, jud. sa se pronunte in 7 zile…in ziua stabilita cu pronuntarea…aflam ca de fapt s-a pronunta cu o zi inainte de termenul fixat de ea(jud.)pt. depunerea concluziilor…ce inseamna asta???
    mi-a respins actiunea inainte de depunerea concluziilor av. mele. ce pot sa fac?

  11. lady2bug spune:

    Ce inseamna ca s-a pronuntat inainte de depunerea concluziilor? De unde stiti ca s-a pronuntat in ziua 4 de exemplu? A trecut solutia in condica de solutii? A aparut pe portal? Ce dovada palpabila ai ca s-a pronuntat inainte de depunerea concluziilor? In mod normal, daca a amanat pronuntarea pentru depunere concluzii scrise, nu are voie sa se pronunte mai inainte. Dar cred ca nici un jude nu e asa cretin sa treaca ca si data a pronuntarii una anterioara celei stabilite in sedinta publica.
    In legatura cu…ce poti sa faci…as spune ca destul de putine. In afara de a invoca asta in recurs (presupun ca esti intr-o plangere contraventionala sau contestatie la executare), nu vad ce altceva poti face. Cu conditia desigur sa ai probe ca asa s-a intamplat. O data ce s-a pronuntat…niciun jude nu mai da inapoi. Si apoi…mai e ceva. Solutia se pronunta pe baza convingerii intime a judelui. El nu e OBLIGAT sa tina cont de ceea ce ai scris tu in concluzii daca apreciaza ca din toata probele de la dosar si-a format o parere. Da, era obligat sa astepte sa treaca termenul daca tot a amanat pronuntarea in sedinta publica. Dar, repet, nu cred ca era atat de prost incat sa scrie DATA pronuntarii (pentru ca asta conteaza) mai inainte de momentul cand a spus in sedinta ca se va pronunta.
    Bafta in recurs!

  12. una spune:

    multumesc pt. raspunsul prompt…
    pe 3 ap am avut ultimul termen jud. a stabilit pt. dep. conc. termen pe 10 ap. cu pronuntare pe 13 ap.
    siiiii…A trecut solutia in condica de solutii cu data de 9 ap. si a aparut pe portal, la o luna dupa, cu pronuntare in sed. publica pe 9 ap.!!!!! Ce dovada palpabila ai ca s-a pronuntat inainte de depunerea concluziilor? am cerut la registratura concluziile depuse de avocata mea si au data de 10 ap. ce trebuie sa cer de la grefiera din timpul sed. din 3 ap???eu suspectez ceva si nu pot sa ma exprim liber…
    avocata mea(foarte slaba!) a facut foarte multe confuzii, greseli si gafe…asta era un litigiu de munca pe care puteam sa-l castig in 4 termene…
    cineva din „sistem” mi-a sugerat sa cer rejudecarea dar cu un avocat capabil!si ajungem la CSM-ul meu drag! 🙂

  13. lady2bug spune:

    Prima problema: rejudecarea o poti obtine numai urmare a unui recurs. Promovezi recurs (sper ca ai facut-o) si acolo ceri casarea cu trimitere la aceeasi instanta in vederea rejudecarii.Probabil ai si motive de critica a solutiei pe fond, nu doar acest aspect. Repet, concluziile tale nu sunt probe la dosar. Sunt punctul tau de vedere consemnat in scris si atat. Convingerea instantei se formeaza pe baza probelor.
    A doua problema. Ar fi interesant de vazut ce a consemnat grefiera in caietul de sedinta in sedinta din 3 aprilie. Desi nu cred ca ti-l arata nimeni. Si iarasi nu vad cu ce te ajuta practic, cel mult poti cere ca proba in recurs xerox de pe caietul grefierei ca sa-ti probezi afirmatiile.
    E destul de ciudat ce spui tu acolo. In general se amana pronuntarea pe „ture” de cate 7 zile. Nu pe 10 zile. Si de ce e asa? Pentru ca un complet care are sedinta miercuri sa zicem iti poate amana tie pronuntarea doar pana miercurea viitoare sau peste 2 saptamani dar tot miercuri. Pentru ca, cel putin in teorie, solutia trebuie s-o pronunte in sedinta publica. Deci in sedinta LUI proprie. Ca doar nu o intra peste alt complet sa-si pronunte solutia:)
    Asta face cu atat mai stranie pronuntarea aia data dupa 6 zile!!!!!!
    O alta solutie decat recursul nu vad. O plangere interna la presedintele Tribunalului nu vad cum te-ar ajuta. Cel mult o sanctiune pentru jude. Dar solutia in dosarul tau ramane aceeasi. Asa ca…mergi inainte in recurs. Bafta!

  14. una spune:

    nu am facut inca recursul pt ca nu am primit hotararea prin posta…cica mai dureaza cel putin o luna…si eu ce ma fac ca intra instantele in vacanta sau in greva si daca nu intra ei intra avocata:( cu avocata m-am certat ii este frica sa sustina cele prezentate de mine si nici nu vrea sa ceara urgentarea redactarii motivarilor si a hotararii…sa nu puna presiune pe jud. ca cine stie ce scrie jud. acolo si o sa-i fie foarte greu sa le atace.
    oricum vreau sa o schimb…

  15. una spune:

    m-ai mai luminat putin…si in acelasi timp mi-ai dat argumente in plus care sa sustina inca odata faptul ca suspiciunea mea este fondata…:( coruptie in in 4 litere!
    rejudecarea nu se poate face pe fond cu desfiintarea hotararii(aceeasi jud. care UUUPPPPSSS!are o alta parere)? alta varianta decat recursul cu casarea…sunt derutata
    aaaa inca ceva cica exista procedura interna de a adresa o cerere prin care sa solicit copie xerox dupa caietul grefierei…si daca s-au masluit…devin paranoica

  16. lady2bug spune:

    In mod normal hotararea se redacteaza in maxim 30 de zile. Dar nah…in Romania nu se prea respecta termenele. Oricum nu sunt consecinte…Partea nasoala este ca da, prinzi vacanta judecatoreasca si probabil vei primi prim termen in recurs abia in septembrie. Desi…uite nu stiu, litigiile de munca oare nu intra la cauze ce se judeca cu celeritate? Adica si pe perioada vacantei…E posibil. . Poti incerca o cerere simpla la dosar prin care sa soliciti tu, in nume propriu, urgentarea motivarii sentintei si comunicarea ei. Ca sa nu „superi” judele (desi e absurd) spui ceva obiectiv de genul: plec in vacanta in Congo 2 luni si vreau sa vad motivarea inainte sa plec. Desi nu e musai s-o motivezi, ar trebui ei sa-si dea seama ca nu respecta procedura si sa se miste mai cu talent, tu doar sa le „amintesti” cu cererea ta.

    Iar legat de avocata ta…iti dai seama ca nestiind ce a facut in dosar, nu pot sa fiu categorica sa spun din prima: da, pare …slaba, schimb-o. Desi… o mentiune. Avocatul e „vocea” ta. Vorbeste in numele tau, spune ce doresti tu ca si parte sa spuna. Rolul lui este sa imbrace ideile tale in forma juridica si sa-ti sugereze cele mai bune solutii. Interesul clientului sau ar trebui sa fie interesul suprem. Daca el/ea nu spune ceva anume ca sa nu se puna rau cu judele….nu prea e bine.

  17. lady2bug spune:

    Legat de rejudecarea de acelasi jude dupa casare, se pare totusi ca judecatorii care primesc o cauza in care s-au pronuntat, urmare a casarii, fac cerere de abtinere. Indiferent daca s-au pronuntat pe fond sau doar pe exceptie.
    Dupa ce am scris postul ala, am avut vreo doua situatii de acest gen. In care picase dosarul in rejudecare la acelasi jude. Si s-a abtinut. Slava Domnului.

  18. una spune:

    ti-am atasat ce au postat pe portal

    1. 9 Aprilie 2009(joi) Soluţionare Respinge ca neîntemeiată contestaţia formulată de contestatoarea XXX bla, bla Pronunţată în şedinţă publică azi 09.04.2009.
    2. 3 Aprilie 2009(vineri) Încheiere Amana pronunţarea la 09.04.2009 Pronunţată în şedinţă publică.
    3. 3 Octombrie 2008(vineri) Suspendat In temeiul art.155 ind.1 C.pc.c pentru neindeplinirea obligatiei de precizare a actiunii cu privire la bla,bla. Cu recurs pe toata durata suspendarii.
    in octombrie din cauza profesionalismului av. mele mi a fost suspendat dosarul cum ai vazut putin mai sus…
    acum ma crezi?

  19. una spune:

    Ministerul Justitiei a propus, in acord cu Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), modificarea unor prevederi privind inspectia judiciara astfel incat procurorii sa fie obligati sa comunice CSM actul prin care se dispune inceperea urmaririi penale impotriva magistratilor, a anuntat astazi ministrul Justitiei Catalin Predoiu, citat de Newsin. Masura a fost adoptata de Guvern.

  20. lady2bug spune:

    Ioiii, ti l-a si suspendat pe 155 cu 1???
    Da, din punctul meu de vedere e ciudata faza cu amanarea si pronuntarea dupa 6 zile. Sincer. Nu inteleg nimic. In ce sedinta publica afirma ei ca au pronuntat-o joi?? Nu stiu ce anume, DAR pute. Presupun ca vei casa aceasta sentinta fara nicio problema. Sunt curioasa cum o vor motiva….
    Din nefericire am mai vazut asta. Dau o solutie, cretina. Si apoi stau si se chinuie s-o motiveze pentru ca-si dau si ei seama probabil cat e de imbecila…Si n-au argumente juridice si vaii…ce iese.

  21. una spune:

    of…m-a picat netu si-am ramas fara comentariu!
    e chiar asa de grava susp. cu 155? inteleg ca-i vina avocatei,ca nu si-a indeplinit obl. fata de cele cerute de jud. la termenul anterior suspendarii…
    se adevereste ce spui tu se chinuie de 2 luni sa red. motivarile si hot. jud…da asa cum spuneam si eu pute din 4 litere :)si eu sunt inca angajata lor mer zi de zi la birou ne salutam ne zambim…ma ameninta, persecuta, fac presiuni MARI…m-au pus sa semnez ca nu vorbesc cu presa, ca nu comentez pe forumuri si pe blogul personal…personal nu amdar pe al tau pot…daca-mi dai voie 🙂

  22. lady2bug spune:

    Nu e grav, e jenant. Si da, intr-adevar, masura se ia in situatia in care nu-ti indeplinesti obligatiile puse in vedere de instanta. Si asta inseamna lipsa de diligenta in a-ti sustine propria cauza. Si nu lasa o impresie foarte buna la jude.

    Daca ai probe solide, e destul de dificil sa PIERZI un litigiu de munca. Legislatia muncii e de partea angajatului. Marele avantaj in litigiile de munca stii care este? Acela ca sarcina probei cade in sarcina angajatorului.Ceva de genul: daca tu spui ca nu ti-a dat salariul, e sarcina lui sa probeze ca ti l-a dat. Si-n general angajatul e favorizat.
    Imi imaginez ce atmosfera e la tine la munca acum…
    Pe blogul asta categoric esti libera sa-ti spui povestea asa cum crezi tu de cuviinta. Mi-e asa sila de magarii de angajatori (nu toti) incat, daca as fi in locul tau, m-as lua cu ei de gat si m-as lupta pana in panzele albe.

  23. una spune:

    buburuzo esti asa dragutza:) imagineaza-ti ca eu am centrat eu am dat cu capu’ eu am acuzat si tot eu am dovedit… astazi am facut cerere pt. copie dupa caietul grefierei, acum trebuie sa astept. asta era un proces pe care sa-l castig in 4 termene…dar nu cu avocata mea…am citit si eu ca lit. munca sunt castigate de angajat in proportie de 85% este revoltator ceea ce mi se imtampla. Dar merg pana in panzele albe…si daca ma infurii la maxim ii fac reclamatie jud. la CSM!ce am de pierdut…de distractie

  24. lady2bug spune:

    Multumesc:)
    Sfatul meu este sa nu mizezi NUMAI pe chestiunea cu pronuntarea „anticipata”. Ci sa te legi mai mult de fondul problemei in recurs. Asta cu caietul grefierei si pronuntarea sa fie asa…punctul 7 din recurs. Joaca-ti sansa pe fond. Si schimba avocata:)))

  25. una spune:

    hai sa-ti mai povestesc…in februarie,cand procesul era suspendat, eu eram in concediu medical dupa 2 interventii chirurgicale…angajatorul imi trimite prin posta cu confirmare de primire AVARTISMENT SCRIS ca sanctiune disciplinara pt. ca nu am comunicat starea mea de sanatate…in conditiile in care 2 din cele 3 concedii medicale fusesera depuse deja la dep, resurse umane

  26. una spune:

    in timpul ultimei sedinte la care am participat av. mea a cerut proba cu martori vis a vis de o parte din actiune si jud. spune ca nu este nevoie pt, ca documentele depuse la dosar, de mine, sunt suficiente…tu ce intelegi???? eu inteleg ca acel capat al actiunii era castigat si ea,jud, imi respinge actiunea in totalitate.
    pute din 4 litere integrama…MITA

  27. lady2bug spune:

    Atat cat ma pricep eu la legislatia muncii, o sanctiune disciplinara se aplica in urma unei cercetari disciplinare. S-a facut? In timp ce tu erai IN CONCEDIU MEDICAL??????

    Legat de proba cu martori: intotdeauna cele consemnate intr-un inscris au valoare probatorie mai mare decat proba testimoniala. Faptul ca ti-a respins proba cu martori nu inseamna neaparat ca-ti admitea actiunea, ci insemna ca are suficiente probe pentru a-si forma o parere pe capatul ala de cerere si nu a considerat necesara tergiversarea cauzei si suplimentarea probatoriului pe un aspect ce ea considera ca-i e clar si rezulta din inscrisurile aflate la dosar.

    Angajatorul ce pozitie a avut in proces? Nu ma intereseaza pozitia din spatele usilor inchise:) ci aia publica din sala.

  28. una spune:

    una dintre cele mai mari firme de avocatura…care, vorbeste lumea, nu a pierdut niciodata un proces…:( asta nu inseamna ca au avut intotdeauna dreptate 😦
    o av. tanara care s-a descurcat/prezentat mai bine ca a mea…dar la ultimul termen m-am bagat eu in fatza si dupa cateva „contre” cu mine a inceput sa-i tremure vocea si picioarele…av. lor s-a opus instrumentarii probei cu martori, am impresia ca se feresc ca dracii de tamaie de…martori

  29. lady2bug spune:

    Ăsta a fost unul din cele mai amuzante articole citite vreodată. Nu cred o iotă. Da, e frumos să adoptăm directive europene, ne pupa ăia frumos pe frunte când o facem. Din păcate nu au nici cea mai mică legătură cu realitatea românească.
    Pai să vedem:
    1. Am proces in care mă judec din luna aprilie 2006. Şi va mai dura. S-au dat vreo 3 termene în el pentru legala constituire a completului, vreo 4-5 termene pentru că un simpatic de expert n-avea chef sa întocmească şi să depună un raport de expertiză, încă vreo 3-4 termene ca să răspundă simpaticul la obiecţiunile formulate de mine faţă de raportul lui cretin, etc. Cu menţiunea că fiecare termen e dat la minim 3-4-5 săptămâni.
    2. În România încă se dau termene pentru că Ministerul Justiţiei nu are bani să trimită citaţii şi e lipsă de procedură. Şi se suspendă şedinţele pe motiv de grevă a grefierilor. Pe care îi înţeleg, muncesc ENORM şi bani…nu pe măsură. Şi ei îmi vorbesc de „asigurarea fondurilor necesare..blabla”. Era să leşin de râs.
    3. Iarăşi ceva ce mi-a provocat o incredibilă criză de râs e asta cu „motivarea CLARĂ a hotărârilor judecătoreşti”. =)) Asta da, e cu adevărat amuzant.

    Îmi asum în totalitate cele ce voi scrie.
    Avem încă în sistem fosile de judecători intraţi acum 3000 de ani prin cine ştie de metode, sigur fără examen. Judecătorii care rostesc fraze de genul „aştia cu uniunea lor europeană ne învaţă pe noi cum să judecăm” – auzită de mine. Judecătorii care NU VOR să se schimbe, să se adapteze vremurilor, să citească DREPT, să înveţe ceva nou, poate chiar să asculte un sfat, să renunţe la ideea că sunt deţinătorii adevărului absolut, să accepte că timpurile s-au schimbat. ŞI cel mai important lucru: să le spună cineva că un om inteligent învaţă zi de zi până crapă.

    Deci. Hai că am luat-o pe arătură. Avem încă judecători care nu cunosc nici limba română aşa că…motivări clare…HA HA HA HA!
    ŞI asta cu publicitatea hotărârilor…poate dupa 2 ani de la adoptare când se plictiseşte vreunul pe acolo. Acum…oricum nu bagă nici dracu în seamă asta cu celeritatea cauzelor, cu motivarea sentinţei în 30 de zile…Să fim serioşi.

    Ma opresc că devine comentariul asta ca o postare propriu zisă:) cu toate frustrările mele zilnice.

  30. una spune:

    🙂 🙂 🙂 “motivarea CLARĂ a hotărârilor judecătoreşti”. 🙂 🙂 🙂 si marmota invelea ciocolata-n staniol

Lasă un răspuns

