Fara canguri

Posted: Martie 11, 2009 in Asa DA


Foarte, foarte multi nervi am. Am scris ditamai postul despre cartea asta si naiba stie ce-a facut wordpress-ul asta dar am pierdut. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Pot sa urlu putin, da? Bun, acum mi-am facut numarul, o iau de la capat.
Spuneam ca tocmai am terminat de citit Fara canguri, cartea doamnei Lucia Verona. Care carte m-a lasat nervoasa la final. De ce? Pentru ca s-a terminat. Pai nu-i corect!!!!!! Asa putin a fost? Ma obisnuisem cu stilul, imi placea, ma amuzam si….s-a terminat. Pai cum? Gata? Mai vreau!!!
Mi-au placut foarte mult povestirile astea. Sunt haioase, jucause, te lasa cu gura cascata pe alocuri. Incep asa…relativ banal si apoi zbang, evolueaza in „te miri ce”. De la un kiki banal ajungem la situatii atat de absurde incat nu stii daca sa razi sau sa plangi. Vezi de ex. Trash Story…la prima vedere o poveste banala de la bloc. Dar drace, la ce se ajunge!!! Sa-ti crape mintea. Sau absurditatile din „Pe sfoara”.
Asta face doamna. Ia slabiciunea umana, o intinde la extrem si ne face (pe unii dintre noi) sa ne dam seama cat de absurd de cretina e.
M-a distrat teribil povestirea despre nevasta lui Don Juan.:) Ooo Doamne, ciudate creaturi mai suntem noi femeile:))
Mai vroiam sa mai spun ceva. Aaaa, mi-am amintit. Ca mi se pare mult mai greu sa scrii nuvele si povestiri scurte decat un roman de exemplu. Intr-un roman ai „spatiul” necesar sa-ti spui povestea. Aici tre’ sa faci pe dracu in patru ca-n 2-3 pagini sa-ti concretizezi ideea, ea sa fie completa, sa imbrace o forma, sa aiba talcul ei si cititorul sa ramana cu o impresie. Si doamna Lucia Verona reuseste sa faca asta. Chiar foarte bine. In doua paginute de povestire (Dragostea si viroza) spune o istorioara haioasa si culmea, completa, o poveste de iubire cap coada:)
Bun, doua intrebari la final:
1. Eu unde gasesc si ce mai citesc de Lucia Verona? Pentru ca mai vreau.
2. Cum a ramas cu romanul englezesc?:)

Update: Sunt fata isteata. Am intrat pe http://www.luciaverona.ro si am gasit „Cu pluta pe internet” si „Don Juan si ceilalti”. Numai ca ma enerveaza CRANCEN sa citesc pe calculator. Probabil o sa printez.

Comentarii
  1. Andrei Lefter spune:

    Salutare!
    Ma bucur sa gasesc bloguri unde se mai abordeaza si cate o carte! 🙂
    Nu am citit nimic (deocamdata) de Lucia Verona, insa iti pot recomanda ceva: „Bun venit printre mai maimute” de Kurt Vonegut (asta in cazul in care n-ai citit-o deja), tot ceva in genul povestioare scurte si cu morala.
    Pe curand..

  2. lady2bug spune:

    E o poveste cu Vonnegut. N-am citit inca nimic de el si-mi tot propun de muuuulta vreme. Dar citit-ai tu subiectul meu de mai sus intitulat „Za list”?:) E o problema la mine cu cumparatul de carti. In sensul ca TREBUIE sa ma opresc o vreme:)) Dar sunt sigura ca nu voi rezista. Si o sa-mi iau Vonnegut ca prea am citit de bine despre cartile lui. Daca maine intru aici si scriu ca am dat o tura prin librarii, va rog respectuos sa ma ucideti.
    Pe de alta parte, bine ai venit pe la mine Andrei. Iti recomand la randul meu cartea Luciei Verona. Mie mi se pare o doamna cu foarte mult simt al umorului, bun simt al umorului as spune. Subtilaaa, incisiva, jucausa. Eu ma entuziasmez teribil cand mai descopar cate un autor roman care sa-mi placa. Poate facem intr-o zi o discutie despre autorii romani contemporani. Ar fi interesant.

  3. codeus spune:

    hi hi hi.Andrei daca un astfel de blog cautai sa stii ca mai bine ca si aci nu t-a fi nicaieri nu stiu daca la fel de bine i-a fi si la Gargaritza.ca eu pana amu m-am abtinut sa-i dau indicatii pretioase ce si cum sa citeasca te-as sfatuii sa faci la fel si tu.ca eu tzin la gargaritza si nu vreau sa scape hamurile cu tatul din mana sa inceapa din nou sa tat cumpere zeci si sute de carti.

  4. Andrei Lefter spune:

    Am citit acum lista 😀 Sorry nu stiam ca e chiar asa de grav! 🙂
    Oricum am vazut carti interesante in lista ta!
    Eu zic ca nu e nimic rau cu tine, decat sa stai in fata calculatorului pe mess, 12 ore pe zi, mai bine citesti 12 ore, iesi mai castigata! Asa ca… eu te sustin! 🙂

  5. Lucia Verona spune:

    Uite că abia acum am găsit impresiile despre cartea mea. Mă bucur tare mult că ţi-a plăcut.
    Nu ştiu dacă e mai greu sau mai uşor să scrii proză scurtă decît roman. Eu scriu uşor, dar apoi mă întorc la text de milioane de ori, pînă îmi dau seama că e gata. „Dragostea şi viroza”, de exemplu – am scris-o acum 10 ani, dar am schimbat finalul de vreo 4-5 ori, ultima dată înainte să public cartea.

    Dacă vii în Bucureşti, pot să-ţi dau un exemplar din „Don Juan şi ceilalţi”. Din romanul „Labirint obligatoriu” nu mai am exemplare, doar dacă vrei să ţi-l trimit prin email – dar e greu de citit un roman pe monitor…
    Discuţia despre autorii români contemporani e o idee bună, chiar voiam să propun aşa ceva.

  6. lady2bug spune:

    Sigur ca da!!! Daca poti, trimite-mi pe mail „Labirint obligatoriu” si printez, leg frumos cu arc…ehe…ma descurc:) (cred ca ai mailul meu la comentariile de pe blogul tau). „Don Juan si ceilalti” am descarcat-o in format .pdf de pe site-ul tau numai ca e intr-un format…pe care nu stiu cum sa-l dau la print (nu mai spune la nimeni, pastrez aparenta ca sunt o doamna inteligenta):)) Mai fain ar fi sa facem cumva cu cartea in format clasic, fie cand ajung eu in Bucuresti, fie un curierat rapid si platesc eu la primire daca merge. Tare as vrea. Sincer. Si-ti multumesc dinainte (ma enerveaza formula anticipat). Si musai cu autograf (deja tzopai):).

  7. lady2bug spune:

    Eu ditamai administratorul de blog nu pot sa-mi editez propriile comentarii?:))) In fine, naiba stie.
    Vroiam sa mai zic doar ca citesc acum T.O.Bobe „Cum mi-am petrecut vacanta de vara” si mi se pare absolut FABULOASA. Apropo de autori romani contemporani. Eu am facut cateva descoperiri interesante in zona asta. Dar si dezamagiri.

  8. Lucia Verona spune:

    Nu am adresa ta de mail!!!
    Pe de altă parte, din Don Juan şi ceilalţi mai am exemplare, deci autograful e posibil – dacă vii pe-aici!

    Adresa mea de mail o gasesti pe site-ul de unde ai descărcat cartea. Trimite-mi un mail ca să am adresa ta şi spune dacă vrei Labirintul în .pdf sau în .doc.

  9. lady2bug spune:

    Ti-am dat un mail pe adresa de pe digicom. Luata de pe site. Dar probabil ca, senila cum sunt, am uitat sa ma semnez.:) Dar eu eram ametita aia care dadea mailuri fara nicio logica:))
    Pdf arata mai bine cred. Sau mai bine, pune-mi si .pdf si .doc si vad eu pe care o printez. Multumesc inca o data.
    E posibil sa ajung in Bucuresti poate pe la sfarsitul lunii, am un proces la Inalta Curte. Daca ma decid sa vin, iti dau un semn.

Lasă un răspuns

