Leapsa culta

Posted: Mai 9, 2009 in Minunatii, Uncategorized

E clar deja. N-am eu cine stie ce activitate bloggeristica:) dar categoric imi place sa preiau lepse, in mod deosebit cele legate de carti. Asa ca, multumesc Lucia Verona, imi face placere sa raspund la asta.

Ce autor apare cel mai des la tine în bibliotecă? Din ce carte ai mai multe exemplare ?
Pai sa vedem (ce placere sa ma ridic, sa caut, sa profit de ocazie sa mai aranjez putin cartile):)
Asadar, am identificat cativa autori din care am cate trei carti (extrem de multi cu cate doua, batalia a fost crancena). Din cei cu cate 3 carti: Filip Florian, Jose Saramago, Salman Rushdie (cu mentiunea la el ca l-am cumparat ca o disperata ce sunt, insa nu am ajuns sa-l si citesc – macar o carte integral – asa ca…habar n-am cum e decat din recenziile citite), Tracy Chevalier, Anna Gavalda:) Uitandu-ma acum imi dau seama ca nu neaparat astia sunt autorii din care as dori sa am cat mai multe titluri in biblioteca.:)
O carte din care sa am mai multe exemplare…nu exista. Daca vreodata am cumparat o carte pe care eu o am deja, am facut asta pentru a o darui, ceea ce s-a si intamplat:) N-a stat la mine in biblioteca.

De ce personaj de ficţiune eşti sau ai fost amorezat(ă) în secret?
Fara discutie de Zorba lui Nikos Kazantzakis. Pur si simplu il ador si visez in secret sa-mi pot trai viata astfel. Sa pot dansa si sa pot rade cand mi se naruie cine stie ce constructie cretina.

Ce carte ai citit cel mai des?
:)) Allen Carr – In sfarsit nefumator (nu radeti!!)

Care era cartea ta preferată la 10 ani?
Uuuu, greu. Cuore – inima de copil si Heidi:) Habar n-am daca aveam chiar 10 ani, dar astea imi vine in minte acum, asociate cu acea perioada.

Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut ?
In general, nu pun etichete de genul asta. Si cand nu-mi place o carte, pur si simplu o las in acel moment. Dar intotdeauna ii mai dau o sansa alta data. Poate n-am fost EU in dispozitia necesara. Ce vina are cartea?:) Anul trecut am inceput si am abandonat pe moment Versetele satanice ale lui Salman Rushdie. La fel, n-am avut starea necesara sa duc pana la capat Magicianul lui John Fowles (ciudat, nu?) si nici Tache de catifea a lui Stefan Agopian. Dar nu spun ca sunt carti proaste. Ooo, deloc. O sa revin la ele cu siguranta.

Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut ?
Cea mai buna? In 2008? Probabil Egipteanul lui Mika Waltari.

Cine crezi cã ar trebui sã câştige premiul Nobel pentru literaturã?
Cineva care nu scrie cu scopul de a castiga premiul Nobel pentru literatura.

Ce carte ţi-ar plăcea sa vezi ecranizată ?
Uite prima intrebare la care stiu SIGUR ce sa raspund. Niciuna. Cu fooooooarte mici exceptii, ecranizarile dezamagesc. Pai de unde poa’ sa stie regizorul ori scenaristul ala cum s-a derulat la mine in minte scena aia sau cealalta din carte si s-o reproduca intocmai? Habar n-are. Si atunci normal ca nu-mi plac, eu o imaginasem altfel.:)

Descrie visul cel mai straniu care să fi inclus un scriitor, o carte sau un personaj literar?
Nu prea visez. Si ma enerveaza asta.

Care e cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult?
Cea mai putin culta? Ce inseamna asta?:) Probabil o porcarie fara margini de Pascal Bruckner, habar n-am cum se chema…(si ma bucur ca nu-mi amintesc mai mult decat autorul. Ca sa-l evit pe viitor)

Care e cartea cea mai dificilă pe care ai citit-o?
Depinde cum definesti „dificila”. O carte dificila pentru mine as spune ca a fost „Copilul-umbra” a lui P.F.Thomese. Pentru ca descrie trairile unui tata care si-a pierdut fiica bebelus. Cutremurator. Tare greu de citit, de trait, de trecut mai departe…Pfuuu.

Preferi autorii francezi sau ruşi?
Romani, rusi si francezi si englezi si sud americani si japonezi si din lumea araba si toate natiile. Nu prefer „scriitorul”, ci prefer „cartea”. Un rus probabil poate sa scrie o carte de geniu la fel cum acelasi rus poate scrie ceva care pe mine ma dezamageste.

Shakespeare, Milton, sau Chaucer ?
N-am citit nimic de Milton si Chaucer, deci Shakespeare (care apropo, trebuie si el reluat, completat si aprofundat!)

Ce te deranjează cel mai mult în activitatea lecturii?
Atunci cand am TIMP, nu ma deranjeaza decat cei care ma deranjeaza.

Dar aici…intrebarea asta a pus degetul pe rana deschisa clar. M-am apucat de invatat pentru un examen si mi-am propus ca fiecare minut liber (nu e usor cu munca, copil, job suplimentar, etc) sa-l dedic lecturilor de specialitate, invatatului mai exact. Asta inseamna ca mi-am propus indirect ca in urmatorul an sa nu mai citesc literatura. Deja simt ca-mi vine sa mor. Parca e cosmarul vietii mele. Dar altfel n-am cum…Fur cu greu minutele (cand sunt ore, deja e miracol) in care sa pot invata. Daca atunci as citi…nu cred ca as lua examenul spunandu-le alora ce carti minunate am citit eu in ultimul an:) Dar ufff, bai, tare greu e:(((((

Care e romanul tău favorit ?
Zorba evident.

Joci ceva?
Am copil de 5 ani si 3 luni, NORMAL ca ma joc:)) Toate tampeniile din lume:) Dar e tare amuzant. Ultima oara ne-am jucat de-a petrecerea in cort (sub o patura), ea fiind organizatoarea petrecerii alaturi de papusile ei, iar eu fiind monstrul care mananca fetite portocalii (Fiica-mea era in mare pericol deoarece avea rochita portocalie) si care strica petreceri. Ce chiote, ce rasete, ce nebunie:))
Dupa care ne-am jucat de-a calatorul plictisit, adormit si ulterior recalcitrant:) (Nu stiti jocul asta???? Vai). Sa va spun! (Lili e o leapsa CULTA, limiteaza-te la raspunsuri):)) Deci ea era mecanicul de locomotiva sau vatmanul si eu eram calatorul plictisit care asteptam in statie. Si de plictiseala adormeam. Venea trenul si tuuutuuuuuu, ma claxona. Dupa ce racneam ca deh, ma speriam cumplit:)) (sa te claxoneze trenul cand tu dormi pe peron!!) urcam. Si faceam scandal, ca nu-mi convine locul, ca mi-au pierdut bagajul, ca bate soarele in geamul meu, sa puna perdeluta…ehehe:)) Deci da, ma joc MULT. Si-mi place.

Povestiri scurte, schiţe?
Categoric DA. Mai ales la cititorul cu putin timp, povestirile scurte, schitele sunt MINUNATE.

Non-ficţiune ?
Sigur ca da.

Ce scriitor crezi că este supraevaluat?
Strict dupa gustul meu, am incercat sa citesc Cartarescu si am abandonat. Si am senzatia ca este nu supraevaluat, ci ultra mega evaluat si chiar nu stiu daca e cazul. Ok, nu pot sa-l categorisesc pana nu-l citesc (macar o carte cap coada). Dar totusi, sa fim seriosi, nu e Dostoievski.

Ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie ?
Mi-e absolut imposibil sa raspund la intrebarea asta:) Oameni buni, eu ma gandesc doua ceasuri ce carte sa aleg cand tocmai am terminat o alta. Cu ce continui? V-am povestit CAT analizez, cat ma coiesc pe romaneste, sa fie aia, sa fie cealalta prima:)). Si acum sa spun cu ce as pleca pe o insula pustie????? Probabil mi-ar trebui vreo 2 ani sa ma hotarasc:)

Şi… acum ce citeşti ?
In afara de drept civil?:((( In rarele momente cand imi fur caciula singura si citesc altceva decat bibliografia de examen, mai citesc cate o pagina doua din T.O.Bobe – Cum mi-am petrecut vacanta de vara. Si ma enerveazaaaa. Ca-mi place rau cartea asta si as vrea sa am timpul necesar sa stau sa-i savurez fiecare detaliu, fiecare cuvant care-mi aduce zambetul pe buze, sa nu ma mai intrerup, sa o citesc intr-un weekend linistit….(Visez si eu, ignorati-ma).

As vrea sa spun ca mi-a placut tare mult leapsa asta. Se presupune ca trebuie s-o dau cuiva mai departe nu?:) Pai sa vedem. Sa fie Ionuca, Lumi, Dreamingjewel si evident oricine altcineva doreste sa raspunda la ea.

Comentarii
  1. Lucia Verona spune:

    Daaaa… Ştiam eu de ce ţi-am pasat leapşa asta!

  2. lady2bug spune:

    @Lucia Verona: Deduc ca e de bine:) Multumesc.

    Acum va rog sa ma scuzati, fug, sunt in plina competitie cu fiica-mea. Castiga cine face mai repede patul in camera ei. Si bandita aia ma fura, va jur. Trebuie sa inving!!!!!

  3. [D][S][N] spune:

    Edmondo de Amicis ???…
    Incredibil ! 🙂

  4. lady2bug spune:

    Nu e bine?:) Imi place si acum cu aceeasi intensitate.

  5. [D][S][N] spune:

    N’am zis ca nu’i bine, doar ca mi’am amintit ca pe mine nu m’a pasionat deloc!

  6. lady2bug spune:

    Deh, fetele sensibile versus baietii rai:)

  7. bebe spune:

    „Luni de fiere” cred ca era!

  8. lady2bug spune:

    Buna noaptea Bebe.:) De Pascal Bruckner zici…Probabil, habar n-am daca asta era. Stiu ca tovarasu’ a scris mai multe jeguri de acelasi tip. Asa ca…putea fi oricare dintre ele.

  9. ixtab spune:

    Ce-aveti fratilor cu Bruckner? Eu l-am gustat 🙂

  10. voicunike spune:

    Cred ca ar trebui sa te hotarasti ce carte ai lua cu tine pe o insula, dar fara sa trisezi!:)Eu unul as opta pentru Dune!

  11. lady2bug spune:

    @Ixtab: Oo vai, dar imi amintesc niste imagini absolut „neculte”:))

    @Voicunike: Intai bine venisi pe aici.:) Sa ma hotarasc? Sigur, ma mai intrebi peste 2 ani?:)) Glumesc. E foarte foarte complicat. Dar promit sa ma mai gandesc si eventual fac un update la raspunsul ala.

  12. […] Leapsa de la Lady2bu: […]

Lasă un răspuns

