Amintiri de vacanţă

Posted: Iulie 11, 2009 in Minunatii

Da, mai trăiesc. Ştiţi voi…cam cum trăieşte omul post concediu, cu perspectiva zilei de luni când reîncepe munca. Depresia cât casa. Şi dacă îndrăzneşte vreunul dintre voi să-mi spună că pentru el, concediul abia urmează, îi voi declara ura mea veşnică.

So. Să vă povestesc puţin de concediu. Anul ăsta am decis totuşi că sunt prea săracă ca să mai plătesc un concediu la Eforie nord şi am ales să văd cum e la vecinii bulgari. Bine, probabil că m-am trezit cu câţiva ani prea târziu:), ar fi trebuit să merg în urmă cu câţiva ani când era în floare „miracolul bulgăresc”.

Aşadar, după o săptămână dementă de căutări, am ales. Satul de vacanţă de la Russalka.Şi anume aici. Cu ocazia asta aş vrea să-i laud profund dezinteresat pe domnii şi doamnele de la Terra World Tours. Pentru ca ştiu să-şi vândă marfa. Pentru că mi-au creat impresia că pentru ei contează şi cei care vor o vacanţă de 5000 de euro dar şi cei care vor doar una de 500. Pentru că au fost drăguţi, amabili, preocupaţi, prompţi. Pentru că mi-au căutat vacanţa personalizată, în funcţie de dorinţele şi de bugetul meu şi nu mi-au trimis pur si simplu o ofertă standard a agenţiei aşa cum au făcut mulţi alţii. În fine, îi felicit şi le mulţumesc. Chiar mi-au propus şi vândut vacanţa ideală. Pentru mine.

Cum e la Russalka?
Russalka nu e locul potrivit pentru cei care vor o vacanţa cu distracţii, cu multă harmalaie, cu mulţi oameni, cu muzici care urlă de te miri unde, cu multe magazinaşe şi tarabe cu toate cele porcărioare tentante, cu multe hoteluri, cu nebunie…
Russalka e locul ideal pentru cei care vor:
– să se trezească la 6 dimineaţă, să iasă pe balconul căsuţei şi să audă ….liniştea. Pentru că linişte însemnă în mintea mea să auzi la ora aia dimineaţa doar marea şi sute de păsărele….Probabil aşa arată un colţisor de rai. Aşa miroase acolo bănuiesc. A verde şi a valuri .
– să meargă la 8 dimineaţa pe plajă şi să urmărească la foarte mică distanţa de mal familii de delfini sărind şi jucându-se (şi evident să NU AIBĂ camera la el ca să-i filmeze)!!!
– să stea la soare pe marginea unei piscine unde muzica se aude DISCRET.
– să meargă mult, pe niste poteci până undeva…la un grajd unde găseşte un nene de poveste ce are grija de doi cai absolut superbi şi de un micut ponei pe care un copil (ca fiica-mea) îl poate călări pentru doar 5 leva.
– să facă sport (sunt multe terenuri de tenis, mese de ping pong, volei, teren de minigolf, tras cu arcul, sală de fitness, caiac, canoe, etc)
– să coboare pe o plajă sălbatică unde marea e mai limpede ca apa pe care mulţi dintre noi o bem zilnic, să meargă printre scoici, să se uite la verdele divin al pietrelor acoperite, să urmărească un şarpe de apă care se strecoară discret pe lângă o stâncă….:)
– să meargă pe o plajă superbă, amenajată în formă de amfiteatru, unde nu se aude nici un fel de altă muzică (Doamne cât apreciez asta!), decât aceea a valurilor, unde nisipul e incredibil de fin, unde pătrunzi într-o mare nepoluată în care peştii înoată pe lângă piciorul tău şi tot felul de alte vietăţi îşi văd de viaţa lor tulburată temporar de prezenţa ta…
– să mănânce la un restaurant situat pe o stâncă deasupra mării şi lângă tine la masă să stea odihnindu-se o secundă…un pescăruş.
– să mergi să bei o bere bună în barul creat isteţ într-o …stâncă, chiar lăngă plajă.
– să stai la o masă la asfinţit şi să te uiţi în zare la priveliştea superbului Cap Kaliakra;
– pentru cei cu copii, e locul absolut ideal: prin satul de vacanţă propriu zis nu circulă maşini (acestea se lasă în parcarea de la intrare) aşadar copiii pot alerga liberi; mini clubul pentru copiii e plin de jucării şi jocuri; locul de joacă e simpatic, leagăne, căsuţa, nisip; mini discoteca din fiecare seară îi distrează teribil pe ciutani (a mea făcea ca toate visele, sălta, ţipa – şi această atitudine era încurajată de animatori):), nu mai spun de piscina pentru copii….

Nu ştiu, probabil ar mai fi multe de scris ca să vă faceţi o idee. Pentru mine a fost absolut de vis. De multă, de foarte multă vreme îmi doream o vacanţă cu…linişte, o vacanţă în care să fiu doar eu cu marea şi să…visez.
Mă opresc înainte să plictisesc pe toată lumea:) şi înainte să încep să urlu de nervi că nu vreau să fiu aici, acum.

El se odihnea lângă noi la masă:

IMG_5334

ATÂT de limpede era marea…
IMG_5401

Prietenii noştri de pe fundul mării:
IMG_5338IMG_5339

IMG_5444

IMG_5441

Superba plajă văzută de sus
IMG_5364

Culorile mării la Cap Kaliakra
IMG_5586

Am editat si am scos o serie de poze prea personale. Ramane un post despre Russalka si despre cum am gasit eu un coltisor de rai acolo.

Acu’ nah ca m-am deprimat şi mai rău revăzând pozele astea:)

Comentarii
  1. Cătălin spune:

    Bun venit înapoi! (știu, urarea ar fi trebuit să fie: „Să mai ai de stat câteva săptămâni acolo!” dar asta e…).
    Eu sunt fan al stațiunilor de genul ăsta. Dovada e că vreo 3 ani am fost la 2 Mai, dar ce povestești tu că este acolo pare a fi din altă lume.
    O să studiez și eu oferta asta pentru la anul, că anul ăsta e deja aranjat. Din punctul meu de vedere, pare a fi locul ideal pentru a-ți petrece vacanța 🙂

  2. Lucia Verona spune:

    Da, pare locul perfect! Mă bucur pentru tine, poate la anu’ ajung şi eu într-un loc ca ăsta…

  3. codeus41 spune:

    oau, m-ai lasat masca. nu te mai „cert”ca ai stat atat vreme departe de blog. aia cu tine suparata cred ca o fost in ultima zi ca stiai ca tre sa te intorci acasa, nu?

  4. lady2bug spune:

    @Cătălin: de la 2 mai, în jos prin Vama Veche, cred ca mai sunt 50 km până la Russalka. E păcat să nu-i faci. Ce mai face prinţesa?

    @Lucia: Probabil nu e locul perfect, probabil că mulţi ar cataloga-o drept o plictiseală generală, dar pentru mine, sincer, a fost precum raiul pe pământ. Dacă mai simţi că ai timpul să stai pur si simplu să asculţi păsărele…e absolut divin. Ştiţi în câte feluri diferite pot cânta? (Nu, nu m-am tâmpit, dar atâta nevoie aveam de asta…)

    @Codeus: Chiar era în ultima zi dimineaţă, aveam si nervi că trebuie să plecăm, aveam şi nervi să era înnorat şi nu mai prindeam măcar două ceasuri de plajă:)
    Nu ştiu de ce, suspectez că m-aş putea obişnui cu un asemenea stil de viaţă. Măcar o lună două categoric DA.:)

  5. Cătălin spune:

    Prințesa face bine, mulțumesc de întrebare. E la 8 luni, adică vârsta la care a început să facă nazuri. Dintr-alea – nu-i dai ceva, începe să plângă. N-o iei în brațe, începe să plângă. Îi iei ceva din mână, începe să urle.
    Să sperăm că n-o ține forever, că deja ne-a cam făcut cu nervii 🙂
    Am înțeles că e o fază prin care trec toți copiii, și a noastră n-o fi mai cu moț, trebuie să treacă și ea, nu? 🙂

  6. ionuca spune:

    Ioi, ce culoare misto ai la par!!!! *te invidiez de numa’!!!* 😛

  7. lady2bug spune:

    @Cătălin: Am o veste proastă. E doar începutul 🙂

    @Ionuca: Mulţumesc frumos 🙂 Las’ că şi eu te-am invidiat crâncen când ai pus o poză pe blog cu părul tău portocaliu. Mooaaa, cât vroiam şi eu!

  8. Lucia Verona spune:

    Pentru mine, locul perfect este cel în care pot să scriu – deci confort, masa asigurată, linişte şi plictiseală:))

  9. lady2bug spune:

    Cam asta mi-as dori eu în perioada asta când încerc să învăţ intensiv pentru un examen. Să-mi vină o masă mobilă lângă pat dacă se poate, să-mi vina un Nestea rece şi să dispară toţi factorii perturbatori din jurul meu (copilul fiind principalul). Apropo, să-mi explice cineva cum naiba se învaţă cu un copil de 5 ani juma în jur care urlă aproape non stop? Că eu n-am experimentat până acum şi am momente de nebunie temporară în care-mi vine s-o ucid:)

  10. irina spune:

    si eu voi merge la russalka.
    citind randurile,mi-am dat seama cat e de frumos!

  11. lady2bug spune:

    O sa-ti placa Irina. Asta daca tu cauti ceea ce descriam eu mai sus. Adica LINISTE.

  12. irina spune:

    Pana sa citesc afirmatiile minunate, eram indecisa in legatura cu destinatia.Este prima data cand imi doresc sa merg pe litoralul bulgaresc si, sincer, nu prea stiu unde.Un prieten, care a fost anul trecut la Russalka, mi-a recomandat aceasta statiune.Dar, cautand tot felul de impresii despre zona, am fost foarte dezamagita!!!Se scriau doar lucruri NEGATIVE!Pana cand, am dat de randurile scrise cu atata drag de catre tine si care, semanau cu spusele prietenului meu.Am o oferta tot de la agentia Terra World Tours, care nu percepe taxa de 50% pentru copil.Voi merge in perioada 06-11 iulie.De-abia astept!!!

  13. irina spune:

    M-am intors de la Russalka!!! Excelent! Conditii minunate de cazare, cei de la receptie au fost foarte draguti! Am solicitat camera langa piscina si, fara niciun comentariu, mi-au oferit cheia. Am ramas cu o amintire minunata si m-am intors foarte odihnita! Acolo, copilul nu a disperat, asa cum facea in statiunile de la noi, fiindca vede ,,cotomedii,, iar eu, pt. linistea mea si nu numai, trebuia sa scot o groaza de bani. La Russalka, am avut tot ce-mi doream! Pt baietelul meu( 5 ani), piscina a insemnat totul!Iar eu, necunoscatoare intr-ale innotului, stateam pe sezlong si-l admiram!
    Ce sa mai zic…Sunt multe de povestit! Ideea esentiala e ca m-am relaxat si, culmea, pe bani putini!!!Bravo Terra World Tours!

  14. lady2bug spune:

    EXACT Irina. Acolo chiar daca esti nebun si insisti sa cheltui multi bani, n-ai pe ce.:) Piscina chiar e excelenta pentru ciutani si faptul ca e situata langa mare puncteaza si la „categoria” aerosoli. Adica puteai sta la piscina si totusi sa te bucuri si de beneficiile marii. Fiica-mea nu intra in mare tocmai din cauza diverselor vietati din pozele de mai sus. Erau prea multe chestii vii pentru gustul ei:)

    Chestia care mi s-a parut haioasa la Rusallka si implicit in Bulgaria e faza cu da/nu si datul din cap invers. Stiti ca ei dau din cap a DA cand vor sa spuna NU si invers.:) E tare bulversant. Cand am plecat vroiam sa vedem o harta sa mergem spre Cap Kaliakra si Balcic. Si am cerut la fete la receptie. Buna ziua, aveti cumva o harta?:)) Aia da din cap a DA. Noi fericiti. Ura, multumim frumos, ne-o dati o clipa?:)) Aia nelamurita maxim. Pentru ca ea NU Avea harta. Noi nu pricepeam de ce nu ne-o da daca tot o are:))

  15. cojocaru spune:

    si eu ma duc la russalka tot cu twt si de abia astept citind ce a-ti scris nu prea mai am rabdare pina la 23 august 2010

  16. lady2bug spune:

    Concediu placut! O sa-ti placa daca ceea ce cauti este linistea.

  17. cojocaru spune:

    4 zile pina la plecare ,o sa va spun cum a fost !!!

Lasă un răspuns

