Despre Oameni

Posted: Octombrie 3, 2009 in Asa DA, De suflet, Minunatii

Jurnal Şi pentru că, în sfârşit, POT:) am revenit la lecturi placute, nu doar obligatorii. Am terminat acum câteva zile Jurnalul Oanei Pellea.Care a fost una din cele mai plăcute surprize din ultima perioadă. Ce om fantastic!! Ce om BUN!
Îmi păstrez optimismul de a crede că mai există mulţi oameni ca ea. Dar…de ce ne străduim să ne ascundem atât de bine latura asta? De ce se vede doar partea urâtă din noi? De ce la sfârşitul zilei îţi spui că ai întâlnit mai mulţi nemernici decît oameni buni? De ce ne este RUŞINE să fim buni? Să nu cumva să vadă cel de alături vreo bucăţică de suflet….nu, nu, nu. Să ne batem, să ne trosnim, să ne dăm la operaţie, să ne îmbrîncim, să-i luăm faţa ticălosului, să mai dăm un şut atunci când e jos, să-i arătăm cu orice preţ că NOI avem dreptate. În fine, probabil că percepţia mea e uşor exagerată. Sau nu. Tare mi-ar place să mă contrazică cineva. Când ai întâlnit ultima oară un om pur si simplu bun? Care ţi-a dăruit ceva, care a făcut ceva pentru tine aşa…din senin (şi fără să fie mama, tata, etc):)

Ce mi-a mai plăcut în jurnalul Oanei:
– să constat cu surprindere că mai există cineva care vorbeşte cu divinitatea folosind apelativul „Şefu'” (credeam că sunt singura):). În fond…Dumnezeu e prietenul nostru, nu? Iar cu un prieten mai glumim, ne mai ciondănim, ne mai tachinăm…Şi El glumeşte. Ohoho, uneori exagerează cu glumele e drept. Se distrează teribil bănuiesc. Dar întotdeauna are grijă să compenseze. Ştiu că sunt subiecte sensibile, personale pe care fiecare le abordează cum consideră de cuviinţă. Eu (şi la fel pare şi Oana) nu sunt genul scorţos:)

-mi-au mai plăcut mari adevăruri puse pe hârtie de Oana ( e clar că fiecare le gândim). De ex:
” Mă doare România. Doare agresivitatea, răutatea, îmbâcseala, lipsa de educaţie, subcultura, mârlănia, mitocănia, suficienţa. Doare – doare – doare”.

” Ce groaznică boală e invidia…Eşti foarte iubit cât timp nu reuşeşti nimic în România. Dacă stai închis în casă, atunci nu deranjezi pe nimeni şi eşti OK. Cum faci ceva…nu e bine” (asta se poate transpune şi aplica la orice nivel, fiecăruia dintre noi. Are dreptate, nu?).

Poate cea mai minunată e însemnarea din 20 aprilie 2007. V-o redau în întregime, pe mine m-a atins fix pe suflet.
„O zi superbă.
Tudor Giurgiu a devenit tată şi Oana mamă. Să fie într-un ceas binecuvântat.
Toate ziarele sunt pline de comentarii lamentabile despre situaţia politică lamentabilă.
Pe Yahoo, o veste trece neobservată: atronauţii spun că soarele cântă. Şi este adevărat, din cauza emanaţiilor etc.., soarele cântă. Urechea umană nu poate percepe. Dar cântă.
Da, totul cântă în jurul nostru, dar urechea umană nu mai aude decât cacofonii şi zbierete şi ZGOMOT. Dar muzica continuă în spaţiu, în noi şi lângă noi. Dar cine s-o audă….
Ce veste minunată care îţi poate face viaţa frumoasă. SOARELE CÂNTĂ.”

8 iunie ” Dumnezeu mă îmbată, casa miroase a tei înnebunitor!”

Nu-i aşa că e pur şi simplu minunat? De multe ori am spus asta…Toţi aşteptăm Fericirea. Cea mare, Unica, Imensa, Incredibila.Fără a înţelege că ea nu e de fapt decât o sumă de fericiri mici şi mărunte.

Mi-a mai plăcut la Oana relaţia specială cu cei din ceruri. Pentru că ŞTIU cu certitudine despre ce vorbeşte. ŞTIU exact ce înseamnă atunci când spui că „dorul doare”….

Citiţi cartea asta. MERITĂ.

Comentarii
  1. ioanab spune:

    Dorul doare. Dar dorul ne si motiveaza, dorul construieste. O sa citesc si eu carte ca si mie imi lipsesc oamenii buni. Multumiri de recomandare, felicitari si bine ai revenit, Gargarito.

    Ioana

Lasă un răspuns

