Floare de Iris

Posted: Octombrie 11, 2009 in Asa DA, De suflet, Minunatii

Într-una din primele postări de când am început eu să mă joc de-a blogul îi transmiteam un mesaj lui Minculescu. Se pare că momentan m-a ascultat. Şi, în complicitate cu Şefu’, a decis să mai stea. Slavă Domnului!

Şi joi seara mi-a reconfirmat de ce sunt atât de îndrăgostită de trupa asta. Am fost acolo, la Polivalentă. Concertul „de revenire”. SUPERB. Nu sunt în stare să găsesc cuvintele cele mai potrivite pentru a spune ce-a fost acolo. Pot cel mult să vă spun ce-am simţit eu. Emoţie teribilă şi bucurie IMENSĂ. Am râs, am plâns, am cântat (da, ştiu, NU ma pricep la asta:)….am trecut probabil prin toate stările posibile…
Mi-era atât de dor să-l aud pe Minculescu salutându-şi publicul . Bună seara prieteni! Buna seara Cristi şi bine ai revenit.

Spectacolul a fost unul de amploare. Cred că au cântat mai bine de două ore. Mi-a plăcut că fiecare dintre ei a avut momentul propriu.
Am văzut un Relu emotionat la clape…un Boro nebun cu chitara lui…un solo incredibil al lui Valter…un Nelu Dumitrescu DIVIN (am crezut că-si dă sufletul acolo pe scena aia pentru noi cei din sală!)…Momentul lui Cristi a fost şi mai special. Poate aţi citit pe net despre „Vis pierdut” şi imaginile proiectate cu Laura Stoica…cu Gil Dobrică…cu Michael…cu Teo Peter…cu Freddie Mercury…cu Kurt Kobain…Dar eu AM FOST ACOLO. Şi am auzit reacţia sălii la apariţia pe ecranul imens a lui Moţu’ Pittiş..Mă trec fiorii şi acum când îmi amintesc…Unii oameni chiar au lăsat o urmă specială în lumea asta.
Despre asta vorbesc:

Auziţi sala? SUPERB.

Ce regret? Că nu m-am dus acolo jos…în faţa scenei. Că am ales să stau ca o pensionară pe locul meu frumos rezervat undeva în sala polivalentă…Că n-am avut „nebunia” de a fi acolo jos. Că sunt „raţională”. Că mă port „matur”. Urăsc asta. Am privit cu invidie niste părinţi ce-şi aduseseră acolo ciutanca de aproximativ 5 ani. Da, pare nebunesc. Dar ştiţi ce fericită era puştoaica? Şi ştiţi ce fain dădea din cap?:) Şi ce tricou negru cu Iris avea?

Ce mai regret? Că nu mi-am permis financiar să cumpăr integrala IRIS. Toate albumele lor. De la început. 300 lei. N-am avut joi. Dar o să am într-o zi. Clar.

Am furat şi două poze fantastice spun eu…De la Zăpăcita. Citiţi şi amintirea ei de la concert. Mie mi-a plăcut. Şi mai citiţi şi povestea ei de dragoste cu Iris. De aici.

Campionii
Picture 055

Ce simţim noi cei care îi iubim
Picture 051

În rest…deja sunt melancolică. Şi evident, vreau să fiu la următorul concert. Pe 14 sau pe 21 decembrie. Dar mai e aşa mult până atunci….Tocesc youtube-ul căutând clipuri de la concertul ăsta şi le ascult şi le ascult şi le ascult…..

Chiar îi iubesc pe oamenii ăştia.

Comentarii
  1. fatadelaradio spune:

    Minunat post! bravo! mi-ai furat o lacrima! Si eu am fost joi acolo si am trecut prin toate starile posibile.. pentru mai mult de 2 ore am trait la alte intensitati, iar cand l-am vazut pe Motu pe ecran, mi -a taiat respiratia. A doua zi, la radio, colegii mei se uitau si ei emotionati la filmulet.. Toti am ramas fara cuvinte.
    Te felicit!

  2. lady2bug spune:

    Mulţumesc. Ce să spun? Meritul e al lor…Şi cum spunea cineva pe net (cred ca tot Zăpăcita), cine a ratat concertul de neratat ar trebui să regrete. Rău de tot.
    Dar….oricat de faine ar fi filmuleţele de pe net, tu ştii la fel de bine ca şi mine că nu se compară cu ce simţi acolo în sală…Iris-ii chiar ştiu să unească suflete.

  3. zapacita spune:

    Wow! Multumesc tare pentru vorbele frumoase.

    A fost intradevar extraordinar. Nu conteaza unde ai stat. Am fost 8000 de suflete care-i iubesc pe oamenii astia. Iubirea se simte, se primeste, se aude si de la loja, si din primul rand:)

    De-abia astept si eu spectacolele de la TNB.

  4. lady2bug spune:

    Păi dacă eu de acolo de sus m-am simţit aşa…încerc doar să-mi imaginez cum vibrau sufletele acolo jos, lângă ei…
    Mai e aşa mult până pe 14 decembrie!!!!!

  5. fatadelaradio spune:

    Ai dreptate, lady2bug… niciun filmulet nu poate descrie intr-adevar ce a fost acolo. Deci..noi suntem privilegiate!

  6. iulian spune:

    Salve Lili, ma bucur ca ati fost si voi acolo…si noi am fost :D, jos, langa pupitrul de sunet.
    Imi pare bine ca acest concert v-a emotionat si noi am fost placuti impresionati…da’ cred ca suntem prea ” batrani ” ca sa fim asa entuziasmati si ca in orice lucru, suntem influentati de experientele traite in copilarie sau adolescenta.
    Din punctul asta devedere, eu am un mare ” handicap ” in ceea ce priveste concertele Iris: am fost la concertele lor incepand cu 1985, si de atunci ma tot duc,insa niciodata dupa 1990 nu am mai putut trai aceasi senzatie ca „inainte”. Poate am mai spus, unitatea mea de masura este – cat de mult mi se zbarleste pielea – 😀
    Joia trecuta asta s-a intamplat exact pana in momentul cand Mincu si-a terminat bucatica lui de recital, cu ” Ultima Toamna ” si a mai revenit la solo-ul lui Nelu ( legat de ” Ultima toamna ” imi amintesc cum la concertul aniversar de 15 ani, tot la Polivalenta, scena a luat foc iar concertul a fost intrerupt ). Revenind la seara de joi, ce a urmat dupa aceea, mi-a placut, nimic de zis, da’ ” nu mi s-a zbarlit pielea ” 😉
    Ce am facut cand am ajuns acasa: am pus o caseta pe care o pastrez cu sfintenie: Iris din concert din anul…1983. E adevarat ca atunci interveneau multe variabile: incepand cu faptul ca pentru a intra la concert, trebuia sa faci eforturi fizice considerabile, dupa ce te luptai – la propriu, iti dai seama ca adrenalina era deja crescuta. Apoi trebuia sa te feresti sa nu te ” vaneze ” oamenii de ” bine ” ai regimului, ba ca urlai prea tare, ba ca aveai diferite accesorii, absolut obligatorii la un concert rock, ba ca nu stateai pe scaun. ( in 1987, pe 17 Octombrie, ha, adica cum ar veni ras-poimaine, la un ” cuplaj ” Celelalte Cuvinte – Iris, tot la Polivalenta, am fost ridicat de activistii care ne pazeau, pentru faptul ca aveam un tricou pictat manual de mine cu simbolul Rolling Stones – limba aceea, iar dedesupt scria Iris. Mincu purta acelasi tricou si bineinteles ca si eu imi facusem unu’. M-au dat afara din sala…apoi chinuie-te sa intri inapoi in sala si iar ” dai si lupta… „)

    Cam asa decurgeau concertele pe atunci, stateai incordat, toate simturile iti erau ascutite la maxim si pur si simplu traiai altfel intensitatea concertului ( mai ales cand ai 15 – 16 – 17 ani si cand stii ca faci ceva ” interzis ” si mai ales impotriva regimului )
    De aceea acum imi este greu sa ma entuziasmez atat, dar ma bucur pentru cei ce nu au acest termen de comparatie si pot trai la maxim acum, concertele rock.

    In rest, sanatate & Stay Happy !

  7. lady2bug spune:

    Buna Iulian!
    Prima oară când am citit comentariul tău, te-am urât îngrozitor:) (pentru că ai avut norocul să trăieşti momentele alea. DA, e un noroc.)
    A doua oară când am citit, m-am înnegrit de invidie (caseta aia):)
    Apoi…am respirat adând, m-am relaxat şi uşor melancolic am de făcut câteva remarci:

    1. Ia uite ce comentam pe 23 septembrie ca răspuns la felicitările tale:
    „Dl. Rawmanianchef, tu eşti cine cred eu că eşti? 🙂 (am fost al naibii de explicită). Mailul tau îmi spune ceva….Pentru că, dacă eşti cine cred eu că eşti, miros o ocazie perfectă de a mă achita de obligaţia de a da o bere 🙂 Spune-mi unde te afli în seara zilei de 8 octombrie. Şi apoi, mi-e clar.:)”

    Era o invitaţie indirectă la o bere sau…ceva, după concert (amintiţi-mi pe viitor să nu mai fiu aşa indirectă):). Am ŞTIUT cu certitudine că veţi fi acolo. Numai că tu m-ai ignorat cu desăvârşire:) Şi ocazia…s-a dus. Poate data viitoare. Eu oricum rămân datoare cu o cinste (examenul).

    2. Chestiunea 2, extrem de IMPORTANTĂ. Cum facem să am şi eu concertul ala din 1983 pe cd/dvd? Nu ştiu daă e posibil dpdv tehnic, dar TREBUIE SĂ FIE. Ce trebuie să fac pentru asta? Să stau în cap? Stau. Fac ca maimuţa în mijlocul Bucureştiului? (cum să nu? nimic nu-mi face o mai mare plăcere):)Îţi acord asistenţă juridică gratis la primul tău proces?:)

    3. Dacă mai foloseşti o dată asocieri de termeni de genul „suntem prea batrâni ca să…”, o iau razna:) Sunt foarte sensibilă la acest subiect zilele astea:) Da, ştiu, mă port ca o babă isterică căreia i se duc anii tinereţii:)) Şi a trebuit musai să-mi spui că voi aţi stat acolo jos, lângă pupitrul de sunet!!!!

    4. Punctul 4 e uşor trist…Mă deprimă gândul că peste ani aş putea să merg la un concert Iris şi să nu mi se mai zbârlească pielea, să nu mai trec prin tot valul ăla de trăiri….Dar pe de altă parte…eu n-am trăit vremurile acelea şi tot ce oferă ei acum, mi se pare minunat. ŞI nu văd ce şi cum s-ar putea schimba în viitor.

    P.S. Nu-i aşa că solo-ul lui Nelu a fost DIVIN???

    Vă pup!

  8. iulian spune:

    Hello again,

    Mea culpa Lili, eu nu am mai citit comentariul tau din 23.09, il citisem doar pe cel din 20, postat de tine la 20.26, la putin timp dupa ce si eu si Lumi ( logata cu id – ul meu 😀 ), postasem comentrii !
    Da’ nu-i bai, ca pana ne reincarnam, mai e 😉

    Am postat vreo 5 piese de pe caseta mea, pe

    trilulilu, http://www.trilulilu.ro/happyhippie/audio

    da’ nu stiu de ce eu nu reusesc sa le mai vad pe PC -ul de la job. Ia incearca sa le asculti si zi-mi daca reusesti. Daca da, si iti plac, o sa mai incerc sa mai ” re-masterizes ” cateva si ti le pot trimite.
    Daca nu reusesc sa le asculti acolo, o sa le postez in alta parte ca sa le poti descarca.

    On the other hand, daca citesti interviul de mai jos luat de Andrei Paunescu lui Cristi acu’ vreun an sau doi, o sa vezi ca si el e destul de nostalgic dupa timpurile alea.
    Al doilea link e tot despre Cristi, Iris, Totusi si muzica rock in general, dar vei putea vedea cateva poze de pe vremea aia,cu Nutu, cu Andrei si cu altii.
    Asta ca sa-ti faci o idee, chiar si vaga, despre cum era pe atunci. Hai ca sunt cam nostaligic, traiesc in trecut si…nu e bine !

    Iata si linkurile:

    http://andreipaunescu.blogspot.com/2009/04/de-la-nceput-trupa-iris-avut-un.html

    http://andreipaunescu.blogspot.com/2009/01/cristi-minculescu-un-idol-la-50-de-ani.html

    Sanatate & Stay Happy !
    iulian

  9. lady2bug spune:

    Wow, mersi Iulian. Abia aştept să ajung acasă să citesc pe îndelete şi mai ales, să ascult!! Sper să meargă. Îţi spun diseară dacă au mers ori ba.

  10. lady2bug spune:

    Off, nu merg. Desi îmi arată că ai uploadat 5 fişiere audio…nu le vad pur şi simplu. Dar…ai vreun dubiu că-mi plac?
    Mă oftic teribil că nu le pot asculta acum…:( Vreau tot ce ai mai vechi. Te rog.

  11. iulian spune:

    Mda…si mie imi arata tot asa, da’ habar n-am idee de ce nu se vad. O sa vad ce pot face, unde sa le uploadez, ca sa le vezi !
    Muzica rock Romaneasca veche am mai multa, da’ cea mai mare parte e ori pe casete audio ori pe discuri vinil. Totusi pe casete am in special concerte, inregistrate de mine sau de altii de-a lungul anilor, care nu exista pe nici un suport oficial…deci daca le-as scoate la vanzare, s-ar numi bootleg-uri 😀

    Totusi mai cauta si pe trilulilu, am avut surpriza sa gasesc cateva piese vechi de calitate acceptabila. Incognito, Totusi, Voltaj. Aici ii poti auzi pe membrii Iris: Adi Ilie, Cristi Minculescu. Nutu Olteanu poate fi auzit cu Holograf si Rosu si Negru sau Mircea Baniciu. Marti cu Holograf. Boro cu Voltaj.
    Pe radio3.net.ro daca cauti la trupa Harap Alb ( poate o gasesti si pe trilulilu ) il vei auzi pe Mincu inainte de a veni la Iris 😀

    Aaa….si mai cauta Trooper, poate ca o sa-ti placa.

    Stii de ce am zis ca e posibil sa nu-ti placa Iris de atunci…pentru ca piesele de pe vremea aia nu-s asa ” slagare ” ca astea din ziua de azi…in fond Iris a fost si ramane exponentul nr.1 al hard-rock-ului autohton.

    Ma uitam joia trecuta la concert la femei trecute bine de 60 de ani care cascau gura la Minculescu. Nu stiu daca si cat apreciau ele ce canta el acolo, insa din ce am vazut, Iris deja au mai multe categorii de public: unii carora le plac ” slagarele „, altii care apreciaza piesele vechi si tot asa. Ceea ce nu-i un lucru rau…banuiesc ca femeile cu pricina erau cele din categoria fanilor de la ” Mamaia ” si Cerbul de Aur. Citeam recent pe metalhead.ro de cea mai batrana fana Metallica…are 80 de ani si si-a intalnit recent formatia favorita….asa ca nu-i exclus sa avem si in Romania astfel de persoane fani Iris.

    Sanatate & Stay Happy !
    iulian

  12. lady2bug spune:

    Mesajul tău m-a scos brutal din altă lume. Citeam interviul lui Andrei Păunescu cu Cristi şi Nelu şi eram departe în trecut…Nici nu ştii ce să spui: o fi bine că n-am trăit vremurile alea…o fi rău…Dincolo de toate, trăirile par să fi fost mai intense, mai sincere (poate pentru că erau infinit mai greu de obţinut).

    Apropo de ceea ce spuneai tu cu femeile peste 60 de ani, m-am uitat fascinată la o bătrână ce a stat undeva în faţa noastră la concert. Bătea lejer spre 70 de ani. A fost un efort pentru ea să urce scările pentru a ajunge la locul ei, acolo sus. Dar la sfârşit (cu eforturi vizibile) s-a ridicat şi a aplaudat în picioare chemându-i la bis pe băieţi. Îmi venea să mă duc s-o pup!

    Ăsta e unul din lucrurile fascinante la trupa asta. Că vezi în public de la ciutanii de 5 ani de care povesteam până la bătrânele doamne visătoare…

    Legat de Iris…îmi plac cu totul. Dar îmi place în primul rând rock-ul. Şi mi-e imposibil să cred că nu aş devora pur şi simplu piese mai vechi şi, cum spui tu , mai puţin „şlagăre”.

    Mă bag la căutare să văd ce găsesc.

    (Am de lucru ca la nebuni:) iar eu stau şi scormonesc netu’ după Minculescu şi ai lui)

    Mersi.

  13. lady2bug spune:

    Am ascultat ce am găsit cu Harap Alb:) Deci, e clar, Mincu e Mincu dom’le!
    Dar chiar tre’ să-ţi mulţumesc pentru o altă recomandare. Trooper. Am început acum să ascult şi-mi place rău. Da’ rău de tot!

  14. iulian spune:

    Am reusit aseara sa urc pe youtube primele 6 minute din concertul cu pricina. De fapt fisierul avea 8 min si cuprindea ” speech-ul ” lui Aurel Gherghel si prima piesa din concert. Din motive necunoscute mie, upload-ul s-a terminat la 6 min. si deci nu puteti savura pana la capat prima piesa din concert. Oricum va puteti face o idee despre atmosfera de atunci.

    Bineinteles o sa mai incerc sa urc toata aceasta piesa dar si pe celelalte. Ordinea fireasca a lor este: bucatica de pe you tube, apoi cele 3 de mai sus, si mai am una neincarcata nicaieri. Restul, inca nu le-am pus in format MP3 si sunt doar pe caseta.

    Astept feedback !

    Sanatate si Stay Happy !
    iulian

  15. lady2bug spune:

    Ce face omul când ajunge acasă, vrea să asculte în linişte (fără şef cretin care mă bruiază) fragmentele urcate de tine si gaseste un mesaj de genul ăsta: „This file can not be viewed or downloaded because the owner of this file, redteam’s 200 megabyte bandwidth for today has been exceeded. Please try again tomorrow.”?
    Îţi spun eu ce face. ÎNJURĂ. 🙂

  16. lady2bug spune:

    Da. Am încercat din nou astăzi aşa cum îmi spunea mesajul de ieri. Sunt ascultătoare. Îmi dă acelaşi mesaj şi mă pune să încerc mâine….:(((((( Deci s-a terminat şi cu cele de pe keepandshare. Şi n-am apucat ieri la muncă să le salvez:(( Doar să le ascult o dată scurt şi cu bruiaje…Atât cât să-mi doresc mai mult. Futu-i!

  17. iulian spune:

    Ok, cred ca esti ghinionista, la mine merge din prima…poate or fi intrat gramada la descarcat Iris vechi :D…anyway, ia d-aci muzica romaneasca veche:

    http://www.youtube.com/profile?user=nutuolteanu#p/u/47/PsIbWPmTi9c

    http://www.youtube.com/profile?user=nutuolteanu#p/u/46/WUjHEolfBpU

    http://www.youtube.com/profile?user=nutuolteanu#p/u/45/sVaB_WFUpEk

    http://www.msmetal.net/muzica.php

    Ei, acu’ ai ce asculta ?

    Sanatate & Stay Happy !
    iulian

  18. lady2bug spune:

    Wow. Am avut o seara mai calma si am ascultat pe indelete tot ce mi-ai dat tu aici. Si a mers si sa salvez alea. Azi a fost ok. Ce naiba sa zic? Mi-au placut LA NEBUNIE. Multumesc.
    Am pierdut lucruri frumoase se pare…E drept, imi place si stilul lor de acum. Dar inceputul nebun pare sa fi fost ATAT de fain. Cred ca-mi place mai mult stilul acela mai „rau”, acum sunt mai melancolici, mai „comerciali”, desi… ESENTA ramane. Suna bine si cu cei mai vechi, dar MIncu…ramane Mincu:)

    Dar zau, Bittman in bluza cu decolteu a fost mai mult decat ochii mei sensibili puteau suporta=))

  19. dionisa spune:

    M-au trecut fiori citind articolul tau…si desi n-am fost la concert, cunosc asa de bine atmosfera pe care Irisii o pot crea…si vocea lui Minculescu imi vibreaza puternic in suflet. Si nu pot decat sa spun, ca si tine, Slava Domnului, Cristi e printre noi…iubesc Iris cu toata fiinta mea si va iubesc si pe voi, toti fanii lor!!!

Lasă un răspuns

