Arhivă pentru februarie 15, 2009

Faina leapsa

Posted: februarie 15, 2009 in Asa DA

Imi permit sa preiau si eu aceasta leapsa de la Roxa pentru ca mi s-a parut tare faina. So..

1. Care este cea mai bună carte citită de tine ?
Tiii, greu…Merge cu raspunsuri multiple?:) Ca nu ma pot hotari…Ar fi Egipteanul a lui Mika Waltari, ar concura cu succes „Pe aripile vantului”…sau poate Zorba lui Kazantzakis…

2. Ai făcut cadou cărţi ?
Daaa, e primul lucru care imi vine in minte cand e vorba de un cadou.

3. Care este viitorul literaturii ?
Cred in viitorul literaturii. Pentru ca literatura supravietuieste prin cititori. Si eu cred cu tarie ca oamenii se vor intoarce catre lectura. Poate ca va mai dura cativa ani, poate noi parintii ne vom lupta mult, dar finalul sunt convinsa ca asta va fi. Se va citi mai mult.

4. În ce limbi ai citit cărţi ?
Română şi o tentativa in engleză:)

5. Ce cărţi “celebre” nu ţi-au plăcut ?
Spre rusinea mea am abandonat destul de repede Magicianul lui John Fowles. Nu stiu daca neaparat nu mi-a placut, poate a fost un moment nepotrivit, poate n-am rezonat atunci cu ea, dar efectiv simteam ca e un chin sa continui, ma plictiseam ingrozitor..Oricum sunt hotarata sa-i mai dau o sansa.

6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură ?
Habar n-am. Unul de ici, unul de colo:)

7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti ?
In general nu. Dar cand imi placea un citat f.f. tare, pana acum mi-l notam undeva (si inevitabil pierdeam hartiuta). De curand mi-am luat niste hartiute colorate care ma vor ajuta sa las un semn la pagina unde am gasit ceva fain fara sa „distrug” cartea in vreun alt fel. Cu cartile de specialitate…. n-am mila, le subliniez, scriu pe margine, le fac vraiste.:) Din razbunare cred.

8. Cam câte cărţi ai citit până acum ?
Oooo, mult prea putine. Dar tot imi zic ca va veni si ziua aceea in care ori voi fi fie somera:), ori atat de bogata incat sa nu fiu nevoita sa muncesc pentru bani (si, implicit, sa pierd timpul de citit):)

9. Cu ce cărţi ai adormit în braţe de plictiseală ?
Nu astept pana la faza in care sa adorm cu ele in brate. Cand chiar ma plictisesc crancen, le abandonez pur si simplu si astept un moment mai bun. Adorm cu carti in brate atunci cand sunt atat de bune incat desi mor de somn, nu ma indur sa le las. Dar cartile de specialitate SIGUR au paginile impregnate cu somnifer:))

10. Ce înseamnă cărţile pentru tine ?
Parte importanta din trecutul si prezentul meu si una dintre cele mai bune investitii in viitorul pustoaicei.

11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o ?
Pai cel mai scumpa ar fi un Cod de procedura civila pe care dadui cu durere in suflet vreo 180 lei. Iar ca literatura..ar fi Versetele satanice luata de la Diverta. Scump dom’le, scump.

12. Care este cel mai tare final la o carte citită ?
Nu stiu daca a avut cel mai tare final dar e o carte care a reusit sa ma faca sa plang de fiecare data cand am citit-o. Si am citit-o de multe ori. E vorba de Oscar si Tanti Roz.

13. Care este cea mai influentă carte citită de tine ?
Zorba lui Kazantzakis m-a pus pe ganduri si m-a facut sa ma intreb ce aveam si ce mi-a furat „maturitatea”.

14. Care scriitor te-a influenţat cel mai mult ?
Iarasi habar n-am. Fiecare m-a facut sa ma intreb ceva, fiecare carte a schimbat putin in mine…

15. Cât de repede citeşti o carte ?
Logic, depinde cat de mult imi place. O pot citi si-n cateva ceasuri si ma pot lalai la ea si cateva saptamani. Ori depinde cand trebuie sa o returnez:)

16. Poate literatura să schimbe lumea ?
Toata lumea? Nu. Dar pe fiecare dintre noi in parte, categoric da.